Aftenudflugt 2015

Vi besøgte Jagtvæsenet ved Brahetrolleborg Slot, ved skytte Søren Nielsen.

Har fortalte om hvordan hans hverdag ser ud, hvordan han forvalter råvildt og dåvildt bestanden, som efterhånden er nået op på ca. 500 dyr af hver slags.

Meget af aftenen gik med at tale om fasaner og med hvordan opdrættet man dem, vi så små kyllinger og lige op til dem, som lige var blevet sat ud i skoven. Det er en heldags beskæftigelse, hvor man starter lidt før kl. 06.00 om morgen og dagen slutter til solnedgang, ved udsætninger, kommer de forbi 7 gange i døgnet de første uger efter de er sat ud, så der er rigtig meget arbejde i pasningen af fasaner.

På turen rundt på arealerne for at se udsætningen og vildtageren, gjorde vi holdt ved Brændegård Sø, hvor han fortalte lidt om fuglelivet i og omkring søen.

Vi holdt kaffepause på engen, hvor snakken gik lystigt om alt mellem himmel og jord.

Vi siger tak til Søren, for at han så sig tid til at have besøg af Brobyværk Jagtforening i denne travle tid med opdræt af fasanerne.

Bestyrelse vil gerne sige tak for det flotte fremmøde til aftenen.